UÇAK TEKNOLOJİSİ PROGRAMI KAYITLARI YÜZ YÜZE (ŞAHSEN) TUSAŞ-KAZAN MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİ İŞLERİ BÜROSUNDA YAPILACAKTIR!
Kesin kayıt için gerekli belgeler hazırlayarak; 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında ŞAHSEN veya noterden vekaletname verecekleri kişiler aracılığıyla kayıtlarını yaptıracaklardır. Yerleştirme sonuçlarına ÖSYM sonuç açıklama linkinden ulaşabilirsiniz: https://sonuc.osym.gov.tr/
Bölümümüz TAİ/TUSAŞ ‘da İşyeri Eğitimi yaptığı için tam teşekküllü hastaneden sağlık raporu istenmektedir. Bu yüzden kayıt zamanı hastanelerde yığılma ve randevu bulamama problemleri yaşandığı için Uçak Teknolojisi programına başvuru yapacak olan kişiler önceden heyet sağlık raporlarını almaları yararına olacaktır!
Ayrıntılı bilgi ve Bölümümüz hakkındaki tüm kılavuzlara göz atmak isterseniz; Bölümümüz ana sayfasına ulaşmak için tıklayınız: https://kazanmyo-mot.gazi.edu.tr/
•KAYIT İÇİN İSTENİLEN BELGELER:
1-Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli e-devlet (e barkodlu belge!)mezuniyet belgesi (Başarı Belgesi, Mezuniyet Belgesi yerine geçmez. Kontrol edildikten sonra fotokopisi öğrenci dosyasında tutulacak olan diplomanın aslı öğrenciye iade edilecektir.)
2-Aday ek puandan yararlanarak ya da sınavsız geçişle yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)
3-(4,5 cm x 6 cm) boyutunda 3 adet vesikalık fotoğraf
4-TUSAŞ-Kazan Meslek Yüksekokulu Uçak Teknolojisi Programı için, TAİ/TUSAŞ ve havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığını gösteren e-devlet'ten Adli Sicil Kaydı Belgesi (e barkodlu belge!)
5-Meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu (renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb.) bulunmadığına dair ("Uçak teknolojisi programında okumasına engel yoktur! " ibaresi yazacak şekilde) tam teşekküllü Sağlık Bakanlığının yetkilendirmiş olduğu bir hastaneden son 6 ay içinde alınmış Heyet Sağlık Raporu (e barkodlu belge!) [2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu, Özel Koşul ve Açıklamalar, 2. kısım 10. maddesi] :
•Madde 10.1- (Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak. 2- Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak [renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb].)
6- Kimlik fotokopisi
7- ÖSYM Yerleştirme sonuç belgesi (ÖSYM-Ais sistemi üzerinden alınabilir)
8- SGK müstahaklık belgesi (e-devletten alınabilir; e barkodlu belge!)
9- Uçak Teknolojisi öğrencilerimiz haftada iki gün TUSAŞ ‘a iş yeri eğitimine gidecektir. TUSAŞ, iş yeri eğitimi için öğrencilerimizin giriş işlemlerini yapması ve giriş kartı çıkartmaları için Vizyoner Genç sistemine kaydolunması gerekmektedir.
♦TUSAŞ’ta İş yeri Eğitimi Şartları♦
[Programımıza kayıt olan ve 30 yaş altı bütün öğrencilerimiz Tusaş’a iş yeri eğitimine gidebilmektedir. 30 yaş üstü öğrencilerimiz İş yeri eğitimi dersi için havacılıkla ilgili diğer firmalara gitmeleri gerekecektir. Tusaş’ta iş yeri eğitimine başlatılan ancak devam etmeyerek dersten kalan öğrencilerimiz iş yeri eğitimi dersini 2. defa aldığında Tusaş’a kabul edilmemektedir!]
* Aşağıdaki link kullanılarak TUSAŞ Vizyoner Gence kaydolunmalıdır. Kaydolunduğuna dair başvurularım menüsünden PDF baskı çıktısını alıp öğrenci kayıt işlemlerinin tamamlanması için diğer belgelerle birlikte öğrenci işlerine teslim edilmelidir!
Kayıt için ilgili link:
https://vizyonergenc.com/ilan/3081?ref=company-page?ref_url=vizyonergenc.com-9uadxa
ÖNEMLİ NOT: TUSAŞ-Kazan Meslek Yüksekokulu Uçak Teknolojisi programı dışındaki tüm programlara E-Kayıt yaptırılabilir.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Öğrenci Kayıt Kılavuzu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşmak için: https://ogris.gazi.edu.tr/view/announcement/310358?type=1&item=gazi-universitesi-2024-2025-egitim-ogretim-yili-ogrenci-kayit-kilavuzu
ÜNİVERSİTEDE KAYIT
Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrenciler ile zorunlu nedenlerle (askerlikle ilgili sorunu olanlar, TC kimlik numarasına sahip olmayanlar, başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olanlar) elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler kayıtlarını 30 Eylül2024 tarihine kadar, şahsen veya noterden vekâletname verecekleri kişiler aracılığıyla “Gazi Üniversitesi 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Öğrenci Kayıt Kılavuzu”nda (https://ogris.gazi.edu.tr/view/announcement/310358?type=1&item=gazi-universitesi-2024-2025-egitim-ogretim-yili-ogrenci-kayit-kilavuzu) sayılan belgelerle birlikte yerleştirildikleri akademik birimin öğrenci işleri bürosunda yaptıracaklardır.
Öğrencilerimizin üniversite hayatına başlarken gerekli olan tüm bilgiler bu kılavuzdadır: https://gazi.edu.tr/Download?link=https://webupload.gazi.edu.tr/upload/12/2021/1/26/0b41d95874e384a940c827f09a0af1c762deb9cb&fileName=01-%C3%96%C4%9ERENC%C4%B0%20REHBER%C4%B0%20TAM.pdf
Zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı bulunan programlara yerleşmiş adaylar için yapılacak yabancı dil muafiyet sınavının tarihi Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sayfasından bilahare duyurulacaktır.
Sayfaya ulaşmak için TIKLAYINIZ!
Yerleştiği programlara kayıt yaptıran öğrencilerin ders kayıt ve etkileşimli danışman onaylarını hangi tarihlerde yaptıracakları ise Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığının internet sayfasından bilahare duyurulacaktır.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİNE GİRİŞ
E-KAYIT veya ÜNİVERSİTEDE KAYIT işlemlerinden birini seçerek kayıt işlemlerinizi tamamladıktan sonra, Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemi’ne girip açılan ekran üzerinden “e-Devlet ile Giriş” ya da “Şifre Sıfırlama” seçeneklerinden birini tıklayınız. Böylece yönlendirileceğiniz https://obs.gazi.edu.tr/ bağlantısından Sistem’e giriş yaparak ilgili alanları doldurunuz ve şifrenizi değiştiriniz. Kendi güvenliğiniz için şifrenizi kimseyle paylaşmayınız.
Öğrenci numaranız, E-Kayıt ile kayıt yapmanız durumunda SMS ile, yerleşkede kayıt yaptığınızda ise kayıt yetkilisi tarafından size bildirilecektir.
Öğrencilerimizle iletişimimizin daha sağlıklı yürütülebilmesi için gazi.edu.tr uzantılı eposta adresi olmayan bütün öğrencilerimize 1. elektronik posta adresi olarak kullanılacak öğrencino@gazi.edu.tr şeklinde e-posta adresleri oluşturularak iletişim bilgilerine eklenmiştir. Öğrencilerimizin sistemde kendileri tarafından 1. e-posta adresi olarak belirlemiş bulundukları diğer adresleri ise 2. e-posta adresi olarak tanımlanmıştır.
Üniversitemizin tüm birimlerinin öğrencilerimizle iletişimde 1. e-posta adresleri kullanılacak olup duyuru ve diğer bilgilendirmeler bu adresler üzerinden aktarılacaktır.
Öğrencilerimiz yeni tanımlanan öğrencino@gazi.edu.tr adreslerine ilk girişte şifre olarak T.C. kimlik numarasının son 6 hanesini kullanılacaklar ve ilk girişte şifrelerini değiştireceklerdir.
Gazi E-posta Giriş
Gazi uzantılı eposta alma işlem kılavuzu için tıklayınız.
Gazi E-posta Android, Iphone, Outlook, Thunderbird ayarları
Not: Değiştirilen eposta şifresinin unutulması halinde https://epostatalep.gazi.edu.tr adresinden öğrenci no ve ÖBS şifresi ile girerek şifre güncellenebilmektedir.
ÖBS şifresi E-devlet şifresi ile giriş yaparak güncellenebilmektedir.
Akademik Takvim için TIKLAYINIZ!
Üniversitemizde eğitim-öğretime ilişkin yönetmelik ve yönergelere Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının www.ogris.gazi.edu.tr sayfasından,
Üniversitemizde yabancı hazırlık sınıfı uygulamasına ilişkin bilgiye Yabancı Diller Yüksekokulunun http://ydyo.gazi.edu.tr/ sayfasından,
Burs, öğrenci toplulukları, danışma merkezi, sağlık ve spor hizmetleri vb. bilgiye http://mediko.gazi.edu.tr/ sayfasından ulaşılabilir.
Gerek elektronik gerekse üniversitede kayıt yaptıracak olan tüm öğrencilerimizin eğitim öğretime ilişkin diğer hususlarda bilgi edinmek için “Gazi Üniversitesi 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Öğrenci Kayıt Kılavuzu”nu incelemeleri gerekmektedir.
♦Ek Yerleştirme İle Üniversitemize Kayıt Olan Öğrencilerin Ders Kayıtları Ve Yabancı Dil Yeterlik/Seviye Tespit Sınavları:
DERS KAYITLARI;
2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre ek yerleştirmeyle Üniversitemiz programlarına kayıt olan öğrencilerimizin ders kayıtları ve etkileşimli danışman onayları 3-4 Ekim 2024 tarihlerinde yapılacaktır.
YABANCI DİL YETERLİK SINAVI
2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre ek yerleştirmeyle kayıt olan öğrencilerden programlarında zorunlu hazırlık sınıfı bulunanlara (kısmen veya tamamen yabancı dilde eğitim yapan programlar) 9 Eylül 2024 (I. oturum) ve 11 Eylül 2024 (II. oturum) tarihlerinde yabancı dil yeterlik sınavı yapılacaktır. Bu sınava katılmayan veya katılıp geçerli not alamayan öğrenciler zorunlu hazırlık eğitimine tabi tutulacaklardır.
İNGİLİZCE SEVİYE TESPİT SINAVI
2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre ek yerleştirmeyle Üniversitemizin öğrenim dili Türkçe olan programlarına kayıt olan öğrenciler isterlerse, 10 Eylül 2024 tarihinde yapılacak “İngilizce Seviye Tespit Sınavı”na girebilirler. Bu sınavdan geçer not alan öğrenciler, öğrenimleri süresince almaları gereken zorunlu yabancı dil derslerinden muaf sayılırlar. (Zorunlu hazırlık sınıfı bulunan programlara kayıt yaptıran öğrenciler bu sınava katılmayacaklardır.)
Yabancı Dil Yeterlik ve İngilizce Seviye Tespit Sınavlarıyla ilgili ayrıntılı bilgiye Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sayfasından ulaşabilirsiniz. Sayfaya ulaşmak için TIKLAYINIZ!
Uyarı: Bu sınavlara sadece 2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre ek yerleştirmeyle yerleşerek kayıt olan öğrenciler girebileceklerdir.
AKADEMİK BİRİMLERİN ÖĞRENCİ İŞLERİ BÜROLARININ TELEFON NUMARALARI:
TUSAŞ-Kazan Meslek Yüksekokulu : (0 312) 800 06 14-15
Yabancı Diller Yüksekokulu : (0 312) 484 00 54
GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI İLETİŞİM BİLGİLERİ
Adres: Emniyet Mahallesi, Bandırma Caddesi 6/6
06560 Yenimahalle / ANKARA
E-posta: ogris@gazi.edu.tr
İnternet Adresi: http://ogris.gazi.edu.tr/
Telefon: (0 312) 202 28 01-02
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.