İyileştirme Raporları:

2024 İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI: 

Anket Sonuçları Doğrultusunda Gerçekleştirilen İyileştirmeler

  • APMA ve İPMA sonuçlarına göre ‘İş yükü dağılımının dengeli olmaması’ memnuniyetsizliği belirtilmiş olup, iş yükü dağılımlarının hem akademik hem de idari personel özelinde tekrardan değerlendirilerek, personeller ile toplantılar yapılması sonucunda, memnuniyet düzeyinin iyileştirilmesi sağlanmıştır.
  • APMA sonuçlarına göre; ‘Eğitim ve öğretim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirmede’ memnuniyet seviyesi nispeten düşük değerlendirmesine istinaden, başarılı öğretim elemanlarımız ve personelimize teşekkür belgeleri takdim edilmiştir.
  • ÖMA ve MYO Stratejik planı hedefleri çerçevesinde toplumsal katkı etkinlik sayısı arttırılmıştır ve birim web sayfası Etkinlikler sekmesinde yayımlanmıştır.
  • ÖMA sonuçlarına göre; Çevre düzenlemesi ve peyzaj hizmetlerinin yeterli olmadığına ilişkin görüşleri üzerine çalışmalar yapılmış olup, çevre düzenlemesi ve ağaç dikim faaliyetleri gerçekleştirilmiştir, Spor Tesisi açılışı yapılmıştır..

Kurul ve Komisyonlardan Alınan Geri Bildirimler Doğrultusunda Gerçekleştirilen İyileştirmeler

  • TUSAŞ-Kazan Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı 'Bilgisayar Programcılığı’ bölümü Mesleki Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) kapsamında ‘tam akreditasyon’almaya hak kazanmıştır.
  • Meslek Yüksekokulu bünyesindeki öğrenme ortamı ve kaynaklarının kullanımı, ilgili bölümlerce izlenmekte ve iyileştirilmektedir. Daha önce kurulması planlanan Elektrik Elektronik, Kompozit ve İHA laboratuvarları içinden İHA laboratuvarı tamamlanmıştır. Ayrıca Meslek Yüksekokulu bünyesindeki Bilgisayar Laboratuvarında yer alan bilgisayarlara SSD kart takılmış böylece bilgisayarların hız ve kullanılabilirlik ömrünün uzatılması sağlanmıştır.
  • Kalite kültürünün sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla TUSAŞ-Kazan Meslek Yüksekokulu mevcut kurul, komisyon, ekip ve çalışma grupları için çalışma takvimi belirlenmiş, birim web sitesinde paylaşılmıştır. Ayrıca ilgili kurul, komisyon, ekip ve çalışma grupları tarafından ‘görev tanım formları’ oluşturulmuştur.
  • Kalite Kültürünün öğrencileri de kapsayacak şekilde yaygınlaştırılması amacıyla, Bilgisayar Teknolojileri, Elektronik ve Otomasyon, Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri bölümlerinden ‘bölüm öğrenci kalite temsilcisi’ belirlenmiş ve Birim Öğrenci Kalite Komisyonu oluşturulmuş, içlerinden bir öğrenci ‘birim öğrenci kalite temsilcisi’ olarak seçilmiştir.
  • Her dönem sonu uygulanan Ders Değerlendirme Anketi (DDA) sonuçlarına, ilgili öğretim elemanı OBS’den ulaşabilmektedir. Meslek Yüksekokulumuz bünyesinde güz ve bahar dönemlerinde verilen derslere ait, öğrenci Ders Değerlendirme Anketleri (DDA) sonuçları doğrultusunda öğretim elemanı öz değerlendirme ve iyileştirme planlarını kapsayan DDA öz değerlendirme ve iyileştirme dosyası hazırlamaktadır. İlgili öğretim elemanı öğrenci görüşleri doğrultusunda DDA da bulunun her bir öncül için öz değerlendirme yapmakta gerekli iyileştirmeleri planlamakta ve sistematik olarak gerçekleştirmektedir.

İç Paydaştan Alınan Geri Bildirimler Doğrultusunda Gerçekleştirilen İyileştirmeler

  1. Meslek Yüksekokulumuz öğrencilerinin ulaşım için kullandıkları durakta kapalı bekleme alanının bulunmaması, kötü hava şartları ve akşam saatlerinde öğrencilerin mağduriyet yaşamasına sebep olmaktadır. Bu sebeple ilgili durağa kapalı ve aydınlatmalı bekleme alanı yapılması için ilgili makamdan talepte bulunulmuştur.
  2. Meslek Yüksekokulumuz öğrencilerinin bir kısmı Kahramankazan'da ikamet etmekte ve ulaşım için 53118 nolu durağı kullanmaktadır. Üst geçit bulunmasına rağmen, karşıdan karşıya geçişler sırasında geçidin kullanılmama durumunun herhangi kazaya sebebiyet vermesini önlemek için yol arasının yüksek bölmelerle kapatılması için ilgili makamdan talepte bulunulmuştur.
  3. Öğrencilerimizin istekleri doğrultusunda; okula zamanında ulaşım sağlayabilmeleri için Sabah 08:30'da Ankara Metrosu Eryaman-1-2 istasyonundan Meslek Yüksekokulumuza ve Akşam l6:30'da Meslek Yüksekokulumuzdan Ankara Metrosu Eryaman-1-2 istasyonuna Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri ring servisi yapılması ilgili makamdan talep edilmiştir. (Meslek Yüksekokulu öğrencileri için anket yapılmış, anket sonucuna göre 295 öğrenci Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Perşembe günlerinde bu hizmeti almak istediklerini belirtmişlerdir.)
  4. ÖMA sonuçlarına göre; Çevre düzenlemesi ve peyzaj hizmetlerinin yeterli olmadığına ilişkin görüşleri üzerine çalışmalar yapılmış olup, çevre düzenlemesi ve ağaç dikim faaliyetleri gerçekleştirilmiş, Spor Tesisi açılışı yapılmıştır.

Dış Paydaştan Alınan Geri Bildirimler Doğrultusunda Gerçekleştirilen İyileştirmeler

  • TUSAŞ akademi başkanlığından; Teknik ve Sertifikasyon Eğitimleri Müdürü Sn. Ender Ak, Akademi Operasyonları Müdürü Sn. Hilal Karakaya Bükülmez, Teknisyen Gelişim Programları Şefi Sn. Abdullah Aslan, Teknik Eğitim Uygulamaları Şefi Sn. Murat Pehlivanlı, Genç Yetenek ve Değişim Programları Şefi Sn. Berat Emre İleri, Teknik Eğitmen Sn. Ali Burak Saydan, Teknik Eğitmen Sn. Mustafa Onur Aksoy hocalarımız yeni dönem işbirlikleri ve gelişen TUSAŞ teknolojisine uygun öğrenci yetiştirmek amacı ile 2024 yılı Uçak Teknolojisi Programı müfredat güncellemesi  hususunda Yüksekokulumuza ziyaret gerçekleştirdiler. Yapılan toplantıda öğrencilerimizin iş yeri eğitimi, stajları, pratik ve teorik eğitim durumları, ders içerikleri, yeni nesil müfredat konuları ve geliştirilebilir Üniversite-Sanayi iş birliği konuları üzerinde istişare edildi.

background image