Duyuru
Gazi Üniversitesi 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ön Lisans Programları İçin Kurumlar Arası (Genel Not Ortalaması İle) Yatay Geçiş Kılavuzu
20 Ocak 2025 | 16:03

GENEL ESASLAR

24.04.2010 tarih ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” ve “Gazi Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi” hükümleri uyarınca, Üniversitemize kurumlar arası yatay geçiş başvurusunda bulunacak öğrencilerin aşağıda belirtilen kriterleri ve asgari koşulları sağlaması gerekmektedir.

  1. Bu kılavuz ön lisans programları arasındaki kurumlar arası yatay geçiş işlemlerini içermekte olup sadece ön lisans programına kayıtlı öğrenciler başvuruda bulunabilecektir.
  2. Öğrencinin başvuru sırasında bir diploma programında kayıtlı/izinli öğrenci statüsünde olması zorunludur.
  3. Öğrencinin kurumlar arası yatay geçiş başvurusu yapabilmesi için yatay geçiş başvurusu yapacağı yarıyıla kadar müfredatındaki tüm dersleri almış ve başarıyla tamamlamış olması gerekir.
  4. Öğrencinin yatay geçiş başvurusu yapabilmesi için Akademik Genel Not Ortalaması’nın (AGNO) en az 3,25/4,00 olması gerekir. Öğrencinin not döküm belgesinde (transkript) AGNO’sunun dörtlük sistem karşılığı bulunmadığı takdirde Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından kabul edilen dörtlük-yüzlük sistem not dönüşüm tablosu esas alınır.
  5. Yatay geçiş başvurusu yapan öğrencinin disiplin cezası almamış olması gerekir.
  6. İkinci öğretim programlarından normal öğretim programlarına yapılacak başvurularda, öğrencinin öğrenim gördüğü program ve sınıfta ilk %10’luk dilimde olması gerekir.
  7. Başvurular sadece ön lisans programlarının 1. Sınıf  II. Yarıyılı (Bahar Dönemi) için yapılabilir.
  8. Süresi dışında, faks, onaysız veya eksik belge ile yapılan başvurular kabul edilmez.
  9. 1325 sayılı “Askeri Okullar, Askeri Öğrenciler, Askeri Fabrikalar ve Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun”un Ek 2'nci maddesi uyarınca "Fakülte veya yüksekokullarda öğrenim gören askeri öğrenciler, öğrenim gördükleri bölümleri/programları veya okumakta oldukları yükseköğretim kurumlarını değiştiremezler veya yatay geçiş yapamazlar.”
  10. Yatay geçiş başvuru sonuçları (asıl ve yedek öğrenci isim listesi), kesin kayıt tarihleri ve kayıt için gerekli belgeler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının resmî internet sitesinde ilan edilir. Öğrenciye ayrıca yazılı bildirim yapılmaz, başvuru evrakı iade edilmez.  

YATAY GEÇİŞ KONTENJANLARI

 Yatay Geçiş Kontenjanları İçin Tıklayınız.

BAŞVURU

Başvurular online yapılacak olup elden veya posta yolu ile başvuru kabul edilmeyecektir.

Online Başvuru İçin Tıklayınız.

GEREKLİ BELGELER

Başvurunun değerlendirmeye alınabilmesi için belirtilen belgelerin son başvuru tarihine kadar teslim edilmesi gerekir. Eksik belgeli başvurular değerlendirmeye alınmaz.

  1. Son bir ay içerisinde alınmış öğrenci belgesi (e-Devlet üzerinden alınan belge geçerlidir.)
  2. Transkript (not dökümü) belgesi (Islak imzalı, e-imzalı veya e-Devlet üzerinden alınan karekodlu belge olabilir.)
  3. Öğrencinin ÖSYM tarafından yerleştirildiği yıl ve programa ait, üzerinde ‘Sonuç Belgesi Kontrol Kodu’ bulunan yerleştirme sonuç belgesi
  1. Öğrencinin disiplin cezası almadığına ilişkin belge
  2. Kredi transferi ve intibak işlemlerinin yapılabilmesi için öğrenim süresince alınan derslerin ders içerikleri veya bu ders içeriklerini gösterir bilgi paketinin linki
  3. İkinci öğretim programlarından normal öğretim programlarına yatay geçiş başvurusunda bulunacak adayların ilk %10’da olduklarını gösterir belge
  4. TUSAŞ-Kazan Meslek Yüksekokulu Uçak Teknolojisi Programına başvuruda bulunacak adaylar için, Adli Sicil Kaydı Belgesi , Sağlık Raporu ve ayrıca diğer belgeler;

-Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli e-devlet (e barkodlu belge!)mezuniyet belgesi (Başarı Belgesi, Mezuniyet Belgesi yerine geçmez. Kontrol edildikten sonra fotokopisi öğrenci dosyasında tutulacak olan diplomanın aslı öğrenciye iade edilecektir.)

-Aday ek puandan yararlanarak ya da sınavsız geçişle yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.) 

-(4,5 cm x 6 cm) boyutunda 3 adet vesikalık fotoğraf 

-TUSAŞ-Kazan Meslek Yüksekokulu Uçak Teknolojisi Programı için, TAİ/TUSAŞ ve havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığını gösteren e-devlet'ten Adli Sicil Kaydı Belgesi (e barkodlu belge!)

-Meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu (renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb.) bulunmadığına dair ("Uçak teknolojisi programında okumasına engel yoktur! " ibaresi yazacak şekilde) tam teşekküllü Sağlık Bakanlığının yetkilendirmiş olduğu bir hastaneden  son 6 ay içinde alınmış Heyet Sağlık Raporu (e barkodlu belge!) [2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu, Özel Koşul ve Açıklamalar, 2. kısım 10. maddesi] :

•Madde 10.1- (Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak. 2- Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak [renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb].)

Kimlik fotokopisi

ÖSYM Yerleştirme sonuç belgesi (ÖSYM-Ais sistemi üzerinden alınabilir)

SGK müstahaklık belgesi (e-devletten alınabilir; e barkodlu belge!)

- Uçak Teknolojisi öğrencilerimiz haftada iki gün TUSAŞ ‘a iş yeri eğitimine gidecektir. TUSAŞ, iş yeri eğitimi için öğrencilerimizin giriş işlemlerini yapması ve giriş kartı çıkartmaları için Vizyoner Genç sistemine kaydolunması gerekmektedir.

**Bölümümüz TAİ/TUSAŞ ‘da İşyeri Eğitimi yaptığı için tam teşekküllü hastaneden sağlık raporu istenmektedir. Bu yüzden kayıt zamanı hastanelerde yığılma ve randevu bulamama problemleri yaşandığı için Uçak Teknolojisi programına başvuru yapacak olan kişiler önceden heyet sağlık raporlarını almaları yararına olacaktır!

Ayrıntılı bilgi ve Bölümümüz hakkındaki tüm kılavuzlara göz atmak isterseniz; Bölümümüz ana sayfasına ulaşmak için tıklayınızhttps://kazanmyo-mot.gazi.edu.tr/

TUSAŞ’ta İş yeri Eğitimi Şartları

[Programımıza kayıt olan ve 30 yaş altı bütün öğrencilerimiz Tusaş’a iş yeri eğitimine gidebilmektedir. 30 yaş üstü öğrencilerimiz İş yeri eğitimi dersi için havacılıkla ilgili diğer firmalara gitmeleri gerekecektir. Tusaş’ta iş yeri eğitimine başlatılan ancak devam etmeyerek dersten kalan öğrencilerimiz iş yeri eğitimi dersini 2. defa aldığında Tusaş’a kabul edilmemektedir!]

* Aşağıdaki link kullanılarak TUSAŞ Vizyoner Gence kaydolunmalıdır. Kaydolunduğuna dair başvurularım menüsünden PDF baskı çıktısını alıp öğrenci kayıt işlemlerinin tamamlanması için diğer belgelerle birlikte öğrenci işlerine teslim edilmelidir!

Kayıt için ilgili link:
https://vizyonergenc.com/ilan/3081?ref=company-page?ref_url=vizyonergenc.com-9uadxa

 

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ön Lisans Programları İçin

Kurumlar Arası Yatay Geçiş Başvuru Takvimi

Başvuru Tarihleri

Başlangıç

Bitiş

27.01.2025  (08.30)

28.01.2025  (17.00)

UYARI: Adaylar tek tercih yapacakları için başvuru işlemine ilk başlandığında program seçimi yapılmaktadır. Başvuru durumu ekranında en son aşama olan "Program Tercihleri" kısmındaki "Tercih Yapılan Programlar" (Fakülte ve Program) sekmesinde tercihte bulunulmadan KAYDET VE İLERLE butonunu tıklayarak başvurunuzu tamamlamanız yeterlidir.

NOT: Yapılan başvuruların değerlendirme süreci ilgili akademik birimlerin öğrenci işleri ve intibak komisyonları tarafından yapılacak olup, konuya ilişkin bilgilendirme için başvuruda bulunduğunuz akademik birimle iletişime geçmeniz gerekmektedir.

DEĞERLENDİRME ve YERLEŞTİRME

Başvuruların değerlendirilmesi aşağıda yer alan formülle hesaplanan DEP’e (Değerlendirmeye Esas Puan) göre yapılır.

DEP= [(Z/Y)×AGNO]

Z= Öğrencinin, Üniversiteye kayıt olduğu yılda almış olduğu merkezî yerleştirme puanı,

Y= Yatay geçiş için başvurulan programın, öğrencinin Üniversiteye kayıt olduğu yıldaki merkezî yerleştirme taban puanı.

DEP’i 3,25 ve üzeri olan adaylar en yüksek puandan en düşük puana doğru sıralanır. DEP’in eşit olması durumunda sırasıyla; AGNO, Z, Z/Y dikkate alınarak en yüksek puanlı öğrenciye öncelik verilir. Tüm ölçütlerde eşitlik söz konusu ise yerleştirme işlemi kura ile yapılır.

 

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ön Lisans Programları İçin

Kurumlar Arası Yatay Geçiş Sonuçlarının İlanı ve Kayıt Takvimi

 

 

Başlangıç

Bitiş

Sonuç İlan Tarihi

11.02.2025

Kesin Kayıt Tarihi

12.02.2025  (09.00-16.30)

13.02.2025  (09.00-16.30)

Sonuç İlan Tarihi (1. Yedek Liste)

14.02.2025

Yedek Kesin Kayıt Tarihi (1. Liste)

17.02.2025 / 09.00

17.02.2025 / 16.30

Sonuç İlan Tarihi (2. Yedek Liste)

18.02.2025

Yedek Kesin Kayıt Tarihi (2. Liste)

19.02.2025 / 09.00

19.02.2025 / 16.30

Sonuç İlan Tarihi (3. Yedek Liste)

20.02.2025

Yedek Kesin Kayıt Tarihi (3. Liste)

21.02.2025 / 09.00

21.02.2025 / 16.30

Sonuç İlan Tarihi (4. Yedek Liste)

24.02.2025

Yedek Kesin Kayıt Tarihi (4. Liste)

25.02.2025 / 09.00

25.02.2025 / 16.30

EĞİTİM SÜRESİ

Yatay geçiş ile Üniversitemize kayıt hakkı kazanan öğrencinin önceki kurumunda harcamış olduğu eğitim-öğretim süresi, öğrenim süresine dâhil edilir. Toplam süre, Kanun’la belirlenen süreleri aşamaz. Hazırlık sınıfında geçirilen süre öğrenim süresine dâhil değildir.

KATKI PAYI ÖDEMELERİ

Öğrenci, eğitim-öğretim süresi dolduğu takdirde katkı payı / öğrenim ücreti ödemekle yükümlüdür.

background image